ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2020-2021

 

 

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)


 Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου Το 2ο 7/θέσιο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αριδαίας είναι  μία  σχολική μονάδα που λειτουργεί σ΄ένα σύγχρονο κτίριο το οποίο πληρεί όλες τις προδιαγραφές που απαιτούνται για την παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης. Βρίσκεται στην οδό Εμμανουήλ Παππά 6 και γειτνιάζει με δημοτικό χώρο αθλοπαιδιών, ο οποίος χρησιμοποιείται και για τις ανάγκες του σχολείου. Διευθυντής του  είναι ο εκπαιδευτικός ΠΕ70 Ζέρζης Πέτρος. Τα στοιχεία επικοινωνίας του  είναι τα παρακάτω:
 
 Τηλέφωνο: 2384021397
 
 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 
 
Διαθέτει ιστοσελίδα στο Π.Σ.Δ. και blog. Λειτουργεί Τ.Ε.  και Σχολική Βιβλιοθήκη η οποία είναι ενταγμένη στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών. Ακόμη διαθέτει αίθουσα Φυσικών Επιστημών, αίθουσα Καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, εργαστήριο Πληροφορικής και αίθουσα πολλαπλών  χρήσεων. Επίσης υπάρχει χώρος εστιατορίου που καλύπτει τις ανάγκες λειτουργίας των τμημάτων του Ολοημέρου . Μέσα σ΄ένα τέτοιο περιβάλλον, δάσκαλοι και μαθητές εργάζονται με προσήλωση, ελευθερία και δημιουργικότητα, μέσα σε ένα κλίμα αλληλεπίδρασης και δημοκρατικότητας. Οι μαθητές  αξιοποιούν στον ύψιστο βαθμό τις ατομικές τους ικανότητες, ώστε να μάθουν πώς να μαθαίνουν, πώς να εφαρμόζουν αυτά που έμαθαν, πώς να συνεργάζονται και να συνυπάρχουν με τους άλλους ως ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Όραμά μας είναι ένα σχολείο που θα καλλιεργεί την ασφάλεια, την αποδοχή και την αναγνώριση και το κάθε παιδί θα γεύεται την επιτυχία και τη χαρά της μάθησης.
 Στόχος μας η εδραίωση ενός σύγχρονου, δημοκρατικού, χαρούμενου, ανθρώπινου και αειφόρου σχολείου.  Ενός σχολείου το οποίο μέσα από σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, καλό προγραμματισμό και αρμονική συνεργασία μεταξύ γονιών/κηδεμόνων - σχολείου θα στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του κάθε παιδιού, δίνοντας έμφαση όχι μόνο στην απόκτηση της γνώσης, αλλά και στη συναισθηματική και ψυχοκινητική του ολοκλήρωση, παρέχοντάς του τα εφόδια να χαίρεται το παρόν και να προετοιμαστεί κατάλληλα για το μέλλον. 
 
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 
 
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία 
 
Θετικά σημεία 
 
Όσον αφορά τις διαδικασίες διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης,  υπήρξε επιτυχής προγραμματισμός και ικανοποιητική κάλυψη της προβλεπόμενης διδακτέας ύλης. Οι πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης (σύγχρονες και ασύγχρονες) χρησιμοποιήθηκαν αποτελεσματικά από τους/τις εκπαιδευτικούς για τη διεξαγωγή και υποστήριξη της διδασκαλίας. Στο πλαίσιο αυτό αναδείχθηκαν ευκαιρίες για περαιτέρω επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην χρήση των ΤΠΕ και τη διάχυση καλών – καινοτόμων διδακτικών πρακτικών. 
 
Σημεία προς βελτίωση
 
 Εκτιμούμε πως, λειτουργώντας σε συνθήκες κανονικότητας με δια ζώσης εκπαίδευση, πολλές αδυναμίες που παρουσιάστηκαν κατά τη σχολική περίοδο 2020- 2021 θα βελτιωθούν. Σ΄αυτό θα συμβάλλουνη η περαιτέρω κινητοποίηση όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ανάπτυξη δράσεων που επιδιώκουν την ισόρροπη και ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών/-τριών και η συνέχιση της δημιουργίας συνεργατικών διδακτικών και μαθησιακών πρακτικών.
 
 Διοικητική λειτουργία
 
 Θετικά σημεία
 
 Στη σχολική μονάδα, σε συνθήκες λειτουργίας όπως αυτές διαμορφώθηκαν λόγω COVID-19, ασκήθηκε διοίκηση με τρόπο που διασφαλίστηκε η δημοκρατική διαδικασία στη λήψη αποφάσεων (συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων), εφαρμόστηκαν όλες οι οδηγίες-εγκύκλιοι του Υ.ΠΑΙ.Θ., τηρήθηκαν πιστά τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ. Εκπονήθηκε και ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, ο οποίος ενσωμάτωσε τα νέα στοιχεία που αφορούσαν την ιδιαίτερη σχολική χρονιά. Αξιοποιήθηκαν στο μέτρο του δυνατού όλοι οι διαθέσιμοι πόροι (Στελεχιακό δυναμικό-Οικονομικοί πόροι). Υλοποιήθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό σχέδιο περαιτέρω εξοπλισμού της Σχολικής Μονάδας. 
 
Σημεία προς βελτίωση 
 
Θεωρούμε πως λειτουργώντας τη νέα σχολική χρονιά 2021-2022, όλα τα  σημεία που καταγράφηκαν ως θετικά για το προηγούμενο έτος (δημοκρατία στη λήψη αποφάσεων, αξιοποίηση πόρων, εφαρμογή νόμων-εγκυκλίων-πρωτοκόλλων) θα βελτιωθούν περαιτέρω. Θα διεκδικηθούν επιπλέον πόροι (προσωπικό-οικομικοί πόροι), θα προχωρήσει η συνεργασία με τοπικούς φορείς για τη δημιουργία ενός ''ανοικτού'' σχολείου στην κοινωνία, και όλα τα παραπάνω με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. 
 
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
 
 Θετικά σημεία
 Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας αξιοποίησαν όλες τις επιμορφώσεις που προσφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και συμμετείχαν σε ενδοσχολικές προγραμματισμένες επιμορφώσεις με τη Συντονίστρια Εκπαίδευσης του 3ου ΠΕΚΕΣ.
 
 Σημεία προς βελτίωση 
 
Στοχεύοντας στην περαιτέρω επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, μας θα γίνει προσπάθεια σχεδιασμού και υλοποίησης επιμορφωτικών δράσεων τόσο σε συνεργασία με τη ΣΕΕ όσο και με φορείς σχετικούς με την εκπαίδευση. Επίσης θα προχωρήσει η υλοποίηση των επιμορφώσεων 15 ωρών ανά έτος όπως προβλέπεται από τον ν.4823/2021. Ακόμη θα επιδιωχθεί η συνεργασία επιμορφωτικών δράσεων με άλλα σχολεία,η συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα καθώς και σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος.